We selecteerden een jury vanuit verschillende domeinen met een open blik op onderwijs en innovatie. Zowel juryleden met meer kennis van soft skills en de werking van ons brein in deze veranderende wereld, als juryleden met ervaring in de lespraktijk, ervaring met technologie en transitieprocessen.

Wij stellen ze hieronder met trots aan jullie voor:

Bert Smits, is een sociaalpedagoog en maatschappelijk ondernemer. Hij begeleidt organisaties, overheden en bedrijven in complexe transitieprocessen en doorbraakprojecten vauit Levuur en Tweeperenboom. Vanuit Schoolmakers ondersteunt hij leer- en veranderprocessen in scholen.


Katelijn Nijsman, is neurowetenschapper en verliefd op ons kneedbare brein, vooral omdat het ons de kans biedt om een leven lang te blijven leren en veranderen. Als zaakvoerder van The Tipping Point is haar missie om de kennis over het brein uit de donkere kelders van de wetenschap te halen en te vertalen naar het dagelijkse leven van bedrijven en individuen.


Roeland van Rooy, heeft jarenlange ervaring als leraar Nederlands-Engels. Daarnaast is hij helemaal mee met onlinetools en digitale hulpmiddelen die het leerproces in de klas ondersteunen. Hij is een actieve nascholer en begeleidt pedagogische studiedagen.

Katelijne Van der Pas, is al jarenlang gepassioneerd door het onderwijs en heeft een ruime ervaring als leraar. Daarnaast is ze ook auteur van handboeken Nederlands. Vandaag is Katelijne actief als Unit Manager voor de Lerarenopleiding bij Kempen – Thomas More.


Carl Boel, lector academische vaardigheden, zit in de vakgroep Onderwijskunde UGent, en is onderzoeker training in virtual reality aan Thomas More Mechelen en onderzoeker taal- en studievaardigheden via MOOCs aan het Odisee in Sint-Niklaas. Daarnaast is Carl projectleider bij VRkeer, een virtual reality training om kinderen van het vijfde en zesde leerjaar en het eerste middelbaar veiliger te leren fietsen.


Wouter Smets, is auteur van methodes secundair onderwijs geschiedenis en docent lerarenopleiding verbonden aan de Karel de Grote-Hogeschool. Hij is ook auteur van de boeken ‘Hervormen van binnenuit’ en ‘Binnenklasdifferentiatie’.


Winfried Mortelmans, Managing Director VAN IN, doorheen zijn carrière steeds vinger aan de pols gehad bij innovatie, onderwijs & opleiding. Daarnaast is hij razend benieuwd naar de ideeën en projecten die er zich in het onderwijslandschap verschuilen.